Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Systems of Polynomial Equations in Economics
Šramková, Kristína ; Tomáš, Jiří (oponent) ; Kureš, Miroslav (vedoucí práce)
Bachelor thesis is based on application of mathematical apparatus for the analysis of economic models, in particular models that lead to a system of polynomial equations. One of the parts is a summary of basic knowledge of algebra focused on Gröbner basis. Hereinafter are discussed economic models in which solution Gröbner basis are applied using the program Wolfram Mathematica. Own software package is implemented into this program as a concept of solution to simplify the calculation and work with models.
Hra o trhy
Dóczy, Aneta ; Novotná, Veronika (oponent) ; Chvátalová, Zuzana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá koniktními ekonomickými situacemi založené na teorie her. Na začátku jsou denovány základní modely koniktních situací a současné populární softwarové nástroje nejen pro obecnou podporu výuky studentů nebo pro vědní obory, ale právě i pro řešení ekonomických úloh v teorii her. Na základě této analýzy je řešena koniktní situace dvou navzájem si konkurujících rem. Postupně se práce dostává hlouběji do oblastí diferenciálních rovnic se zpožděním, které lépe zobrazují chování dvou hráčů na trhu. Následně jsou tyto zpožděné diferenciální rovnice promítnuty do Cournotova modelu, pro který se zjistí kritická hodnota, která přepíná stabilitu dvou rem na trhu v důsledku zpožděné realizace jejich výstupů.
Tools of Game Theory in Economic Decision Making
Šebedovský, Richard ; Studený, Václav (oponent) ; Mezník, Ivan (vedoucí práce)
This thesis deals with the present trends in application of game theory to creation of economic models, which are subsequently used in economic decision making with the support of tools of information technology. It mainly focuses on the tools of static and dynamic games and games with perfect and imperfect information. Models of resource sharing, auctions and management are under investigation. For each of the described models a concrete application is presented.
Game Theory in Waste Management
Osička, Ondřej ; Vašík, Petr (oponent) ; Hrdina, Jaroslav (vedoucí práce)
In this thesis, a game-theoretic model representing a decision-making situation in the waste management is created as a noncooperative game representing the conflict of waste processors and a cooperative game representing the conflict of waste producers. For the conflict of waste processors, the Nash equilibria are used to find stable strategies on gate fee values, which serve as a good prediction for the future. To specify the strategy sets, a lower bound and an upper bound are determined. For the conflict of waste producers, assuming a cooperation among all of them, a cost distribution is determined using the Shapley value and the nucleolus. For more producers, approximation algorithms for the Shapley value and the nucleolus are developed. These algorithms are based on an assumption that distant producers can not influence each other. The model is applied to a situation in the Czech Republic. For the conflict of waste processors, one Nash equilibrium is found. For the conflict of waste producers, some producers with high potential in cooperation are recognized.
Modelování sekvenčních strategických her s nedokonalou informací
Straka, Richard ; Smrčka, Aleš (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá studiem sekvenčních strategických her a to převážně her s nedokonalou informací, návrhem strategické situace vykazující prvky nedokonalé informace, implementací modelu a experimentováním s modelem. Pro práci byla zvolena hra DarkElf. Jedná se o tahovou strategickou ekonomicko-vojenskou hru, v níž se výsledné akce hráčů aplikují současně v předem známý okamžik.
Multiplatformní karetní hra s umělou inteligencí
Trejtnar, Martin ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Matýšek, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá umělou inteligencí v karetních hrách. Cílem je implementovat multiplatformní hru tohoto žánru v herním enginu Unity, shrnout možné přístupy vytváření inteligentních protihráčů a pro zvolenou hru navrhnout a popsat metodu nejvhodnější, případně kombinaci několika. Provedený výzkum ukázal, že problémová doména je u karetních her většinou dosti specifická a to znesnadňuje užití univerzálních algoritmů. Zvolený problém je vyřešen formou rule-based umělé inteligence. Podařilo se vytvořit inteligentního hráče pro zástupce z kategorie imperfect information games, což je jeden z hlavních přínosů této práce. Ačkoli se dopouští drobných taktických prohřešků, jeho chování většinou blízce připomíná smýšlení středně zkušených hráčů.
Game theory and poker
Schmid, Martin ; Hladík, Milan (vedoucí práce) ; Zimmermann, Karel (oponent)
Tato práce představí základní koncepty teorie her. Jsou představeny nezbytné modely a koncepty, následovány výpočetní složitostí odpovídajích algoritmů. Pok- er je formalizován v rámci modelů teorie her. Nejnovější algoritmy pro tento mod- el her jsou vysvětleny pomocí aplikace na poker. Práce také podává přehled o tom jak mezi sebou mohou jednotlivé programy soutěžit, konkrétně na příkladu Annu- al Computer Poker Competition a příhlášených programů. Nakonec je představen nový výsledek týkající se extensive form her s mnoha akcemi. Klíčová slova: Teorie her, poker, Nash equilibrium, hry s neúplnou informací
Limitní chování Nashovy rovnováhy
Kovařík, Vojtěch ; Spurný, Jiří (vedoucí práce) ; Bárta, Tomáš (oponent)
Předmětem studia oboru teorie her jsou hry jakožto matematické modely pro- blémů z praxe. V těchto hrách se vyskytují dva či více hráčů, kteří se snaží jednat tak, aby maximalizovali svůj zisk. Speciální důležitost při zkoumání her má tak- zvaná Nashova rovnováha hry, což je situace, ve které si žádný z hráčů změnou pouze své akce nemůže přilepšit. Hry s konečně mnoha hráči mají oproti hrám s nekonečně mnoha hráči ně- kolik výhod - kupříkladu tu, že se běžně setkáváme s reálnými problémy, jejichž modelem takové hry jsou. Dále pak jedním z klasických výsledků teorie her je tvrzení, že za jistých nepříliš omezujících předpokladů ve hře s konečně mnoha hráči vždy existuje Nashova rovnováha. Na druhou stranu by ovšem hry s nekonečně mnoha hráči mohly oproti jejich konečné variantě mít tu výhodu, že by na vyšetřování jejich vlastností bylo možné ve větší míře uplatnit například metody diferenciálního počtu namísto výpočetně náročného procházení všech možností na počítači. Aby ovšem bylo možné využít těchto potenciálních výhod nekonečných her, je nejprve dobré vědět, zda mají vůbec s hrami o konečně mnoha hráčích něco společného. Cílem této práce...
Artificial intelligence for Texas Holdem poker game
Moravčík, Matej ; Petříčková, Zuzana (vedoucí práce) ; Sýkora, Ondřej (oponent)
V poslednej dobe nastal veľký rozmach pokru. Týka sa to živej hry, rovnako ako hry na internete. Pre začínajúcich hráčov však môže byť problém nájsť protihráčov so solídnymi schopnosťami a zlepšovať tak svoju hru bez vkladu vlastných finančných prostriedkov. Ako riešenie sa ponúka využitie umelej inteligencie. Dostupných programov, venujúcich sa turnajovej hre je však málo. Táto práca ukazuje celkový návrh a tvorbu takejto aplikácie, určenej špeciálne pre turnajový variant hry Texas Holdem poker. Najväčšia pozornosť je venovaná umelej inteligencii. Sú rozobraté dva hlavné postupy jej tvorby a to aproximácia Nashovho equilibria a použitie expertného systému. Dôraz je kladený na prvú z možností. Hlavný prínos práce spočíva v podrobnom predstavení a porovnaní troch algoritmov na na výpočet aproximácie Nashovho equilibria. V dvoch prípadoch sa jedná o originálne heuristiky, využívajúce špecifickú štruktúru pokrovej hry. Algoritmy boli implementované a boli empiricky vyhodnotené ich vlastnosti. Konečným výsledkom práce je plnohodnotná aplikácia, určená pre koncového používateľa. Simuluje pokrovú hru, poskytuje silnú umelú inteligenciu a atraktívne grafické užívateľské prostredie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.